Salon marek modowych – oświetlenie

oświetlenie ekspozycji sklepowej

Oświetlenie w sklepach odzieżowych powinno pełnić różne funkcje. Oświetlenie to przede wszystkim ma jak najlepiej przedstawić klientowi oferowaną odzież. Jak więc dobrać odpowiednie oświetlenie?

oświetlenie ekspozycji sklepowej
źródło: pixabay.com

Dobór oświetlenia do salonu odzieżowego jest trudnym zadanie, ponieważ asortyment zmienia się w nich regularnie, w styczniu do sklepów wkracza kolekcja wiosenno-letnia, w lipcu jesienno-zimowa. Aby sprawić, żeby odzież wyglądała tak samo, jak w naturalnym świetle, powinniśmy zwrócić uwagę na oprawy led oświetleniowe o wysokim współczynniku oddawania barw. Samo oświetlenie może nie dać nam pożądanego efektu, dlatego warto zwrócić uwagę na inny elementy taki jak np. odpowiedni kolor regałów (najlepiej sprawdzą się jasne). Ekspozytory i regały w naturalnych odcieniach, pozwolą stworzyć przestrzeń, w której ubrania prezentują się efektownie, a oddawanie barw jest na najwyższym poziomie. Aby ubrania prezentowały się tak jak wyglądają w rzeczywistości, warto, abyśmy mieli możliwość modyfikacji temperatury barwowej wraz z porą dnia, tak by oświetlenie, jak najbardziej naśladowało naturalne światło.

Aranżując wystrój salonu, ważne jest, by pamiętać, że wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać, jeżeli wystrój wnętrza jest surowy, to takie też powinno być oświetlenie. Jeżeli pomieszczenie urządzone jest w myśl minimalizmu i przeważa w nim biel, to oświetlenie, jakie do niego dobierzemy, powinno być jak najmniej widoczne i jak najlepiej dopasowane kolorystycznie. Jeżeli zależy nam na jak najbardziej praktycznym oświetleniu, to warto zastanowić się nad oprawami wpuszczanymi w sufit, po pierwsze będą one niemalże niewidoczne, po drugie możemy nimi operować w zakresie wielu stopni, a więc skierować je na interesujący nas towar.

oświetlenie salonu odzieżowego
źródło: pixabay.com

Odpowiednie wyposażenie salonu odzieżowego ma bardzo duże znaczenie. Naturalne, jasne, eleganckie i nowoczesne salon sprawiają, że konsumenci chętniej wracają do danego sklepu. Nieprzyjemne i ciemne sklepy nie zachęcają klientów i sprawiają, że nie wiele osób decyduje się dokonać zakupów w danym miejscu. Miejcie te rady na uwadze, a na pewno zwiększycie swoje szanse na rynku!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *